Sista pusselbitarna på plats inför Elbrus

Provpackning, vägning och slutjusteringar

24 juni, 2016 Comments (0) Blog, Featured

Stor tumme ner för PostNord

Jag måste säga att jag är djupt besviken på detta företag nu och nu missar jag också utrustning som ska med till Elbrus på grund av PostNord.

Under sista månaden nu har jag beställt massor med utrustning egentligen från hela världen känns det som, men skeppningar från alla möjliga länder. Det mesta har flutit på hur fint som helst, bortsett från ett riktigt försenat paket från Bergfreunde. Jag har hanterat leveranser från och med DHL, PostNord och Schenker. Av dessa har PostNord varit absolut sämst.

Till exempel har de försökt köra hem paket hem till mig på dagen när jag jobbar, helt utan avisering om att de var på väg. Med DHL t.ex. så får man en avisering och får komma överens med fraktföretaget när de ska komma. Man kan också hämta paketen direkt på terminalerna hos både DHL och Schenker, vilket jag gjorde bara häromdagen.

Hos PostNord fungerar det som så att är man inte hemma, så tar de med sig paketet tillbaka till sin sorteringscentral och först dagen efter körs det ut till ett utlämningsställe. Dock får man ingen avi, den i sin tur skickas med post(!) den dagen och ytterligare en dag efter kommer alltså avin i brevlådan. Av någon anledning har jag dessutom alltid fått dubbla avier på samma paket. Man kan alltså inte hämta paketet på någon terminal, utan måste vänta på att de ska registrera in det på ett utlämningsställe.

Nu beställde jag en expressleverans från Norge och tog den dyraste frakten – skeppning över natten och leverans dagen efter i Norge – med förhoppning om att paketet skulle hinna komma fram innan Elbrusresan. Paketet har nu fastnat i Örebro hos PostNord, som ska tullklarera paketet. De kan dock inte uppge hur lång tid det ska ta och har ingen estimering på när paketet kommer att färdas ner söderut.

Jag har bett om att få hjälp med att få loss paketet – struntsamma om det så ska kosta mig en tusenlapp. Jag behöver paketet. Expressförtullning eller vad som helst, låt mig hämta ut det på en terminal – jag struntar i vad det kostar. Tror ni jag får någon service? Det enda svar Kundservice ger mig är att jag ska ladda hem deras app så kan jag följa paketet.

Är djupt besviken och väljer själv hellre Schenker eller DHL alla dagar i veckan före PostNord, även om jag tidigare har haft strul även med t.ex. DHL. De har ändå försökt lösa det på ett kundorienterat vis, inte bara hänvisat till en app….

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *